Naar actueel

Willem: Ik kan me blijven ontwikkelen

“Ik wil De Groot Personeel in Techniek en mijn nieuwe werkgever bedanken dat ze me hiermee tegemoet komen en ik me al op mijn nieuwe functie kan voorbereiden.”

Het is maart 2020. Het coronavirus raakt werkend Nederland. Niemand kent het verloop, niemand weet hoe lang dit gaat duren. En dat zorgt voor onzekere tijden. 

willem de visser

Iemand die dit aan den lijve heeft ondervonden is Willem de Visser. Hij heeft een succesvol sollicitatietraject doorlopen en zijn contract ligt klaar. Een nadeel: de werkgever mag het nog niet aanbieden. Een dubbel gevoel voor Willem: “Ik ben heel enthousiast over de functie en de werkgever. Ik heb goede gesprekken gehad, en heb zelfs al meegelopen op de werkvloer en op kantoor. Ik ben dus heel blij dat er een contract voor me klaar ligt, maar dat ik nu niet weet wanneer ik echt zal beginnen is jammer.”

Bij De Groot Personeel in Techniek kwam er een brainstorm op gang hoe ze in deze situatie kunnen ondersteunen. Niet alleen Willem, maar al hun kandidaten en zeker ook de opdrachtgevers.

Wim de Groot: “Dit is voor niemand leuk maar we zoeken naar oplossingen. Willem is aangenomen als Commercieel technisch medewerker binnendienst. Hij heeft de ervaring en de opleiding, maar zou natuurlijk veel leren ‘on the job’. Nu hij niet kan starten, begint hij later met leren. En dat gat gaan we nu invullen.”

De samenwerking met opleidingspartners blijkt nu een absolute meerwaarde voor De Groot Personeel in Techniek . Door Willem toegang te geven tot het online opleidingsprogramma van Goodhabitz, kan hij kennis die hij nodig heeft in zijn nieuwe functie nu al op peil houden en bijspijkeren.

Willem: “In overleg met De Groot heb ik 6 trainingen uitgekozen. De werkgever heeft er 3 gekozen die aansluiten bij mijn functie, en daar ben ik nu mee begonnen! Dat bevalt goed. De cursus ‘klantgericht telefoneren’ is helemaal nieuw voor mij, dus ik ben heel blij dat ik daar al mee kan oefenen.”

Wim de Groot: “Een enorm goede match tussen werkgever en werknemer, en dan valt het door omstandigheden stil. Daar kan niemand iets aan doen. Het maakt me oprecht blij dat we met alle betrokken partijen  in deze situatie iets positiefs kunnen doen.”  

Op de vraag hoe Willem met de situatie omgaat, zegt hij het volgende: “Natuurlijk vind ik het jammer, want ik zou graag beginnen. Maar ik ben blij dat ze mij de keus hebben geboden om het contract voor me vast te houden. Ik wil De Groot Personeel in Techniek en mijn nieuwe werkgever bedanken dat ze me hiermee tegemoet komen en ik me al op mijn nieuwe functie kan voorbereiden.”

Willem koos in overleg met zijn nieuwe werkgever voor de volgende trainingen:

  • Klantgericht telefoneren
  • Onderhandelen
  • Doelgerichter werken

Het online opleidingsinstituut heeft de keuze uit ongeveer 130 trainingen en cursussen gericht op diverse functies en niveaus. In welke situatie je je ook bevindt, je kunt je ook in tijden van Corona blijven ontwikkelen. Wil jij meer weten over de trainingsmogelijkheden via De Groot Personeel in Techniek? Neem dan contact met ons op.

App ons Mail ons  Vul het formulier in